DTX (d. Discovery Turbo Xtra)Program TV na Niedziela 28.04.2024
6:00 |
Michael Manousakis i jego mechanicy z warsztatu Morlock Motors nie pogardzą żadnym pojazdem militarnym. To pasjonaci, którzy mogą pochwalić się długą listą projektów.
|
---|---|
7:05 |
![]() Mike Brewer i Ant Anstead zmagają się z renowacją zniszczonych pojazdów. Kupują i remontują stare samochody, by sprzedać je potem z zyskiem.
|
8:10 |
![]() Mike Brewer i Ant Anstead zmagają się z renowacją zniszczonych pojazdów. Kupują i remontują stare samochody, by sprzedać je potem z zyskiem.
|
9:10 |
![]() Zawsze w drodze, zawsze pod presją klientów i z dala od rodziny. Życie kierowcy ciężarówki nie jest łatwe, ale ci faceci nie zamieniliby go na żadne inne.
|
|
|
10:10 |
Siedem osób na sto dni opuszcza swoje domy i zamieszkuje na bezkresnej Alasce. Od początku ich głównym celem jest przygotowanie się na nadejście srogiej zimy. Śmiałkowie podejmują ścisłą współpracę.
|
11:10 |
Dave Kindig przeprowadza renowacje pojazdów dla wymagających klientów. Mechanicy podejmą się każdego wyzwania - przyjmują wszystkie marki niezależnie od tego, kiedy dany model został wyprodukowany.
|
12:10 |
![]() Michael Manousakis i jego mechanicy z warsztatu Morlock Motors nie pogardzą żadnym pojazdem militarnym. To pasjonaci, którzy mogą pochwalić się długą listą projektów.
|
13:10 |
![]() Krzysztof Woroniecki reperuje trzy usterki w hondzie civic. Świecąca się kontrolka hamulców, niesprawny mechanizm zmiany biegów oraz brak ładowania akumulatora to dla fachowca trzy godziny pracy.
|
13:40 |
![]() Do warsztatów trafia seat toledo z zamienionymi dwoma wężykami podciśnienia. Okaże się, którzy mechanicy są kompetentni i spostrzegawczy.
|
14:10 |
![]() W ręce mechaników trafia volkswagen z nierówną pracą silnika, niedziałającą klapką wlewu paliwa i niegasnącymi światłami stopu. Tych kilka usterek sprawia, że auto odwiedza warsztat za warsztatem.
|
14:40 |
![]() Sprawdzimy, jak warsztaty poradzą sobie z prostymi usterkami opla corsy - w naszym egzemplarzu szwankuje oświetlenie i dmuchawa, a naprawa spryskiwaczy wymaga zajrzenia do skrzynki z bezpiecznikami.
|
15:10 |
![]() W ręce mechaników trafia ford focus drugiej generacji. Usterki występujące w wyprodukowanym w 2009 roku samochodzie to m.in. niesprawne sprzęgło, nierówna praca silnika i awaria klaksonu.
|
15:40 |
![]() W volkswagenie bohaterki odcinka nie działają: kierunkowskazy, tylne drzwi oraz wskazanie poziomu paliwa. Są to wady do usunięcia w trzy godziny, a koszt naprawy nie powinien przekroczyć 330 złotych.
|
16:10 |
![]() W nissanie primera z 2000 r. nie otwiera się maska, nie działa wspomaganie kierownicy i nie pracują wycieraczki. Z tym zestawem usterek mierzą się reprezentanci dwóch pokoleń mechaników.
|
16:40 |
![]() Skoda fabia nie przełącza się na zasilanie LPG, ma niesprawne oświetlenie tablicy rejestracyjnej, a przy gwałtownych skrętach przygasają reflektory. To nie jedyne usterki.
|
17:10 |
![]() Autorzy programu sprawdzają umiejętności mechaników, dając im do naprawy fiata punto II z 2002 roku, w którym trzeba m.in. wymienić świecę zapłonową i przewód wysokiego napięcia.
|
17:40 |
![]() Audi z 2003 r. z silnikiem benzynowym traci moc. Przyczyną jest dziurawy wąż dolotowy powietrza. Problemem jest też nierówna praca turbiny, za którą odpowiada uszkodzona kostka przy sterowniku.
|
18:10 |
![]() Do warsztatów trafia citroen z 2001 r. z benzynowym motorem 3.0. Nie działają: prawe światło mijania, regulacja fotela kierowcy i hamulec ręczny, z kolei światła długie świecą bardzo słabo.
|
18:40 |
![]() W fordzie fusion z 2004 r. uszkodzony jest korek zbiornika płynu chłodzącego, wskutek czego nie ma ciśnienia, a auto się grzeje. Nie działa też wentylator chłodnicy, a to przez uszkodzony przekaźnik.
|
19:10 |
![]() Krzysztof Woroniecki reperuje trzy usterki w hondzie civic. Świecąca się kontrolka hamulców, niesprawny mechanizm zmiany biegów oraz brak ładowania akumulatora to dla fachowca trzy godziny pracy.
|
19:40 |
![]() Do warsztatów trafia seat toledo z zamienionymi dwoma wężykami podciśnienia. Okaże się, którzy mechanicy są kompetentni i spostrzegawczy.
|
20:10 |
![]() W ręce mechaników trafia volkswagen z nierówną pracą silnika, niedziałającą klapką wlewu paliwa i niegasnącymi światłami stopu. Tych kilka usterek sprawia, że auto odwiedza warsztat za warsztatem.
|
20:40 |
![]() Sprawdzimy, jak warsztaty poradzą sobie z prostymi usterkami opla corsy - w naszym egzemplarzu szwankuje oświetlenie i dmuchawa, a naprawa spryskiwaczy wymaga zajrzenia do skrzynki z bezpiecznikami.
|
21:10 |
Michael Manousakis i jego mechanicy z warsztatu Morlock Motors nie pogardzą żadnym pojazdem militarnym. To pasjonaci, którzy mogą pochwalić się długą listą projektów.
|
22:10 |
![]() Krótkie terminy i długie dni w trasie z dala od rodziny i przyjaciół. Tak wygląda życie kierowcy ciężarówki. Mimo wielu niedogodności ci szosowi kowboje nie zamieniliby swojej pracy na żadną inną.
|
23:10 |
![]() Kamil i Krzysztof zwracają uwagę na dziwne rondo w Zabrzu oraz pofałdowaną trasę, która kosztowała prawie 230 milionów złotych. Ciekawostką jest też ekran dźwiękochłonny umieszczony w tunelu.
|
23:40 |
![]() W ramach podróży po województwie warmińsko-mazurskim Krzysztof Ruszała i Kamil Jaśkowski odwiedzają Elbląski Park Technologiczny, a także Węgorzewo i Olsztyn.
|
0:10 |
Jimmy de Ville, Ant Partridge i Helen Stanley chcą reaktywować niegdyś wspaniałą brytyjską firmę inżynieryjną, Goblin. Wspólnymi siłami odnawiają najbardziej znane samochody i motocykle świata.
|
1:10 |
![]() Widzowie przyjrzą się codzienności ludzi, którzy pracują na największych projektach infrastrukturalnych w Niemczech. Dowiemy się co robią osoby wykonujące ciężkie i niebezpieczne zawody.
|
2:10 |
![]() Realizację zadania ekipy MTD utrudniają opady śniegu oraz lód. Do konwoju dołącza syn Kazimierza, Robert. Również firmę JCS goni czas. Zespół jest zmuszony czekać na samochód jednego z pilotów.
|
3:00 |
Były gangster, Lou Ferrante, odkrywa tajemnice mafijnych bossów i najgłośniejszych gangsterów. Opowiada o przestępczej subkulturze...
|
3:45 |
![]() Trudni klienci i długa rozłąka z bliskimi są codziennością kierowców ciężarówek. Nie zamieniliby oni jednak swojej pracy na żadną inną. Widzowie będą śledzić losy m.in. pogromcy huraganu Thorstona.
|
4:30 |
![]() Autorzy przyglądają się okrętowi HMS Ark Royal. Przez 5 miesięcy będzie on przewodził międzynarodowej grupie podczas manewrów na Atlantyku.
|
5:15 |
Zapalony wędkarz Jakub Vagner wyrusza w podróż do najbardziej odległych i rzadko odwiedzanych zakątków naszej planety, aby rzucić wyzwanie najpotężniejszym wodnym drapieżnikom i złowić swoją wymarzoną zdobycz. W trakcie wyprawy mężczyzna spotyka niezwykłych ludzi, poznaje ich zwyczaje i opowiada historie o wielkich rybach.
|
Lista stacji
O stacji DTX (d. Discovery Turbo Xtra)
Telewizja DTX
Telewizyjny kanał tematyczny, skierowany głównie do mężczyzn. W ramówce emitowane są programy, które poruszają tematykę motoryzacji, ekstremalnego wędkarstwa czy też jedzenia. Podnosi poziom adrenaliny od samego oglądania. Sloganem kanału jest hasło: „Bądź mężczyzną. Włącz Discovery Turbo Xtra”.
Historia telewizji DTX
Debiut stacji w Polsce miał miejsce w 1999 roku pod nazwą Discovery Civilisation, a wówczas w ramówce kanału były głównie dokumenty o tematyce historycznej. W 2008 roku nadawca zmienił nazwę kanału na Discovery World, a co za tym idzie, poszerzył ramówkę o dokumenty przedstawiające inne zagadnienia.
W 2013 roku kolejny raz zmieniono markę stacji, tym razem na Discovery Turbo Xtra. Zmodyfikowano wówczas ofertę na rozrywkowo-dokumentalną, przeznaczoną przede wszystkim dla mężczyzn. Rozpoczęcie nadawania stacji w obecnym formacie na polskim rynku datuje się na 17 września 2013 roku. Rok później, od 17 kwietnia 2014 kanał jest dostępny w jakości HD. Kanał do 21 listopada 2016 funkcjonował pod nazwą Discovery Turbo Xtra, obecnie powszechna jest jego skrócona nazwa: DTX. Stacja pod nowym szyldem dostępna jest u tych samych operatorów co dotychczas, a wersje SD i HD mają identyczne ramówki.
Kanał DTX jest konkurencją dla innych kanałów dostępnych w Polsce, takich jak: CBS Reality, BBC Brit, TVN Turbo czy Polsat Play. Właścicielem kanału jest spółka Discovery, jeden z największych nadawców programów edukacyjnych i dokumentalnych na świecie.
Pierwszym logo kanału był szary, gradientowy napis z czarnym obrysem TURBO, nad nim mniejszymi drukowanymi literami znajdował się napis DISCOVERY, a pod: napis XTRA z literą X większą od pozostałych. Po zmianie nazwy w 2016 roku, logo również uległo zmianie. Od tej pory są nim metaliczno-szare litery DTX z czarnym obrysem. Litera X jest większa od pozostałych liter w logo.
W ramówce kanału DTX możemy znaleźć przede wszystkim seriale dokumentalne o typowo męskiej tematyce, np. „Fani czterech kółek”, „Na haczyku”, „Brudna robota”. Niekiedy emitowane są także programy rozrywkowe, jak np. „Ale jazda”, „Będzie Pan zadowolony”, „K2 – kierowców dwóch” czy reality show, jak: „Królowie asfaltu”, „Auto-naprawa”.
Gdzie można oglądać telewizję DTX?
Kanał DTX jest dostępny w dystrybucji kablowo-satelitarnej. Jego zasięg obejmuje do 51% polskich gospodarstw domowych, a co więcej, znajduje się on w ofercie wszystkich platform cyfrowych i największych sieci kablowych (Cyfrowy Polsat, PolsatBoxGO, UPC, Multimedia Polska, Vectra, Netia, Inea, Toya, Orange TV, itd.). Ponadto, programy znajdujące się na kanale można oglądać także online z wykorzystaniem komercyjnych platform internetowych – np. Canal+, polsatboxgo.pl.
Stacje telewizyjne powiązane z DTX
Kanał DTX należy do kanałów ściśle tematycznych, będących częścią grupy Discovery. Siostrzane stacje DTX to zatem: TVN, TVN7, TVN24, TVN24 BIS, TVN Style, TVN Fabuła, TVN Turbo, Discovery Historia, Discovery Life, Travel Channel, Food Network, ID, TTV, HGTV Home & Garden, TLC, Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery Channel, Discovery Science, Animal Planet czy Metro.
Więcej o telewizji DTX
Więcej informacji o aktualnej ramówce kanału DTX znajdziesz na oficjalnych stronach swojego nadawcy telewizyjnego. Możesz tam między innymi także subskrypcję do kanałów tematycznych grupy Discovery.