Lata 80. Dekada, która nas ukształtowała: Era zakupów (3)
(The '80s: The Decade That Made Us: Shop 'Til You Drop)
W skrócie
Rośnie siła oddziaływania popularnych artystów na popyt na rozmaite dobra. W 1989 r. o sile nowych konsumentów przekonują się właściciele Coca Coli, podejmując decyzję o produkcji New Coke.
Oglądaj w telewizji
Opis
Dokumentaliści prezentują historię lat osiemdziesiątych i omawiają najważniejsze trendy, zdarzenia i sukcesy tamtych lat. Rekonstrukcje poszczególnych wydarzeń uzupełniają o wywiady z gwiazdami muzyki i filmu, a także politykami, przedsiębiorcami i osobami, które w tamtym czasie wywarły największy wpływ na rozwój technologii.
W tym odcinku
Rosnący wpływ najpopularniejszych artystów, m.in. Madonny, wpływa na wzrost popytu na rozmaite dobra. Kobiety próbują naśladować swoje idolki, a mężczyźni poprawiać swoją pozycję przy pomocy drogich gadżetów, jak warte cztery tysiące dolarów telefony komórkowe. W 1989 roku o sile nowych konsumentów przekonują się właściciele Coca Coli, którzy podejmują fatalną w skutkach decyzję o wypuszczeniu na rynek nowego produktu, New Coke.