Najlepiej sprzedany film świata
(The Greatest Movie Ever Sold)
W skrócie
Twórca dokumentu, rozważając problem reklamy, próbuje 'sprzedać się' marce, która zaoferuje mu najwięcej. Jaki jest efekt jego eksperymentu?
Oglądaj w telewizji
Opis
Reklama i marketing wpływają na życie każdego człowieka na Ziemi w sposób niespotykany wcześniej w historii. Tak naprawdę nie produkuje się obecnie filmów, które byłyby wolne od product placement, czyli ukrytej reklamy marek i ich usług. Ciężko jest przejść ulicą tak, by w tym czasie ktoś nie spróbował nam czegoś sprzedać. Konsumpcjonizm stał się jedną z najbardziej charakterystycznych cech współczesności. Twórca dokumentu, korzystając ze swojej uczciwości jako karty przetargowej, próbuje "sprzedać się" marce, która jest w stanie zaoferować mu najwięcej. Widzowie oglądając film, dowiedzą się, jak skończył się ten eksperyment. Pełen ironii i sarkazmu dokument obnaża absurdy amerykańskiej rzeczywistości, napędzanej rozdętym do gigantycznych rozmiarów konsumpcjonizmem. Reżyserem filmu jest Morgan Spurlock, nominowany do Oscara twórca "Super Size Me" i "Freakonomii".